شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

رمضان در تلفن همراه

رمضان

شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴:۰۰


همگام با پیشرفت فناوری و خصوصا کاربرد ابزارهای همراه، نرم افزارهای بسیاری نیز برای ماه مبارک رمضان طراحی شده که برخی از این نرم افزارها برد بین المللی پیدا کرده است.

وایمکس نیوز - رمضان ماهی است که میلیون ها مسلمان در سراسر جهان به طور هماهنگ و هدفمند در جهت تزکیه معنوی و نزدیکی بیشتر به پروردگار خویش به روزه داری و فرایض مربوط به آن می پردازند.
همگام با پیشرفت فناوری و خصوصا کاربرد ابزارهای همراه، نرم افزارهای بسیاری نیز برای این ماه مبارک طراحی می شود.
به گزارش ایرنا از وبسایت Mirror تعدادی از نرم افزارهای بین المللی جدید ویژه ماه رمضان به شرح ذیل است:

Ramadan Legacy
برنامه «میراث رمضان» 836 مین برنامه محبوب در رده بندی Google app (فروشگاه اصلی برنامه های اندرویدی) است. این اپلیکیشن که جدیدا عرضه شده به کاربران امکان ایجاد دفتر یادداشت ها و خاطرات روزانه ماه رمضان، برنامه ریزی برای روزه داری و البته به اشتراک گذاشتن خاطرات خود را با دیگر مومنان می دهد. یکی از وجوه مثبت این برنامه رابط کاربری زیبای آن است که توسط طراحان حرفه ای طراحی شده است.

Qibla Compass
این یکی از جدیدترین و دقیق ترین برنامه هایی است که برای قبله یابی طراحی شده است. این برنامه که به زبان های مختلف در دسترس است، قابلیت محاسبه فاصله دقیق تا شهر مکه را نیز از طریق GPS دارد. برنامه «قبله نما» در میان میلیون ها اپلیکیشن google play با توجه به کثرت دانلود، در رتبه هشتاد و چهارم قرار دارد.

Muslim Pro
این برنامه که گفته می شود محبوب ترین اپلیکیشن موبایلی در میان مسلمانان اروپا است، قادر به محاسبه زمان دقیق اوقات شرعی و اعلام آن به صاحب تلفن همراه است. برنامه زمان آغاز و پایان روزه و نمازهای واجب را در هر نقطه مکانی به کاربر اعلام می کند. یک امکان جالب دیگر برنامه آن است که هنگام سحر یا افطار با استفاده از اطلاعات مکان یاب گوشی، نزدیک ترین رستوران های حلال و مسیر رسیدن به آنها را روی گوشی نشان می دهد.
از دیگر امکانات جانبی برنامه می توان به روزشمار وقایع اسلامی و نسخه کامل قرآن مجید به همراه ترجمه های مختلف آن اشاره کرد.

Instadeen
اپلیکیشن «اینستادین» در واقع یک برنامه ویرایش عکس است که برای کاربران امکان افزودن عبارات و شعارهای اسلامی را به عکس در قالب های زیبایی فراهم می کند. در Instadeen عبارات در دسته بندی های موضوعی مختلف قرار گرفته که کاربر پس از افزودن آن به تصویر مورد نظر خود می تواند آن را در شبکه های اجتماعی مختلف چون اینستاگرام، فیسبوک یا توئیتر منتشر کند. این روزها اینستادین تبدیل به محبوب ترین برنامه موبایلی در اغلب کشورهای خاورمیانه خصوصا در میان جوانان شده است.

alQuran
یکی از امور بسیار توصیه شده و ثواب در ماه رمضان قرائت قرآن است. از همین رو برنامه های قرآنی همیشه درصدر جستجوهای کاربران در اقصا نقاط دنیا قرار دارد. این اپلیکیشن رایگان جدیدترین و کامل ترین برنامه قرآن کریم است که مخصوص ماه رمضان امسال منتشر شده است. از امکانات جدید alQuran می توان به گنجاندن ترجمه و تفسیر قرآن به اکثر زبان های زنده دنیا اشاره کرد.
شایان ذکر است، این برنامه ها مخصوص سیستم عامل اندرویید هستند و همان طور که اشاره شد، در فروشگاه اینترنتی Google Play یا سایر اپ مارکت های معتبر دردسترس هستند.

 

منبع : ایرنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو